EGR Uitschakelen

laat uw EGR uitschakelen al u problemen met uw EGR klep heeft of wilt u voorkomen dat uw EGR klep defect raakt waardoor u alleen maar problemen krijgt?
Wij kunnen voor u de EGR softwarematig uitschakelen

De EGR klep is tegenwoordig standaard bij iedere moderne dieselmotor. De uitstoot van alle moderne diesels moeten verlaagd worden waardoor deze klep is geintroduceerd op recente voertuigen, tevens worden deze kleppen meegeleverd in benzine modellen. Roetfilter (DPF) en EGR kleppen zijn voorbeeld van uitstoot verlagende Extra’s voor auto’s . Het enigste probleem is dat de EGR Klep zeer gevoelig is zeker bij een diesel waardoor deze snel defect raakt en/of verstopt raakt wegens vervuiling.

 

Hoe werkt een EGR Klep ?

Dankzij de EGR-klep word ervoor gezorgd dat uitlaat gassen opnieuw de cilinders in wordt gestuurd waardoor de nietverbrande uitlaatgassen alsnog worden verbrand. Dankzij de EGR klep wordt de uitlaatgas temperatuur verlaagd. Dankzij deze methode word de NOx Waarde verlaagd wat beter is voor het milieu. Dankzij deze handelingen word de EGR klep en de Complete Inlaattraject erg vervuild waardoor de EGR Defect raakt en/of verstopt raakt.

 

Sympthomen van een defect EGR Klep

  •  Minder Trekkracht en vermogen
  •  Hoger verbruik
  •  Motor loopt niet fijn en houd in en/of stottert tijdens het rijden.
  •  Motor management lamp brand.

 

Wat zijn de Nadelen van een EGR klep ?

  • De EGR Klep en het inlaattraject word zwaar vervuild
  • De EGR klep zorgt voor mindere prestatie van uw auto.
  • Hogere Verbruik van de auto door de EGR klep.
  • Motorstoringlampje kan gaan branden bij EGR storingen.
  • Vermogens Verlies en Uitgeschakelde turbo door EGR Storingen
  • Door een defecte egr komt u auto niet meer door de Keuring ( APK, TUV )

 

De Voordelen van het Uitschakelen van een EGR Klep ?

  • Vervanging of Reiniging van een EGR klep is nooit meer nodig wat zeer kostbaar is
  • Uw auto Krijgt verse lucht voor de verbranding van brandstof.
  • Geen onderhoud meer aan de EGR Klep
  • EGR en Inlaat word bijna niet vervuild
  • Hogere levensduur van uw motor
  • Wij Schakelen uw EGR Enkel softwarematig
  • met een uitgeschakelde egr komt u auto door de Keuring ( APK, TUV )
Foutcodes die verband hebben met de EGR Klep :
 P1400 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), fout in circuit Ventil für Abgasrückführung (N18), elektrischer Fehler im Stromkreis EGR Valve (N18), Circuit Electrical Malfunction
 P1401 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), kortsluiting met massa Ventil für Abgasrückführung (N18), Kurzschluß nach Masse EGR Valve (N18), Circuit Short to Ground
 P1402 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), kortsluiting naar plus Ventil für Abgasrückführung (N18), Kurzschluss nach Plus EGR Valve (N18), Circuit Short to Plus
 P1403 EGR, regelverschil Abgasrückführungssystem, Regeldifferenz EGR System, Regulation Deviation
 P1404 EGR, basisinstelling niet uitgevoerd Abgasrückführungssystem, Grundeinstellung nicht durchgeführt EGR Flow, Basic Setting not carried out
 P1405 Ventil 2 (N213) voor EGR, fout in circuit Ventil 2 (N213) für Abgasrückführung, Fehlfunktion Sensor 2 (N213) for EGR, Malfunction
 P1406 Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), onjuist signaal Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), unplausibeles Signal EGR Temp.Sensor, Implausible Signal
 P1407 Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), signaal te zwak Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu klein EGR Temp.Sensor, Signal too Low
 P1408 Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), signaal te sterk Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu groß EGR Temp.Sensor, Signal too High
 P1412 Druksensor voor EGR, signaal te zwak Drucksensor für Abgasrückführung, Signal zu klein EGR Different.Pressure Sensor, Signal too Low
 P1413 Druksensor voor EGR, signaal te sterk Drucksensor für Abgasrückführung, Signal zu groß EGR Different.Pressure Sensor, Signal too High
 P1415 Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem, lage limiet overschreden Ventil für Abgasrückführung (N18), Kennlinienadaption unterer Grenzwert überschritten Exhaust gas recirculation (EGR) vacuüm regulator solenoid valve (N18), characteristic curve adaptation lower limit exceeded
 P1416 Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem, bovenste limiet overschreden Ventil für Abgasrückführung (N18), Kennlinienadaption oberer Grenzwert überschritten Exhaust gas recirculation (EGR) vacuüm regulator solenoid valve (N18), characteristic curve adaptation upper limit exceeded
 P1419 Omschakelventiel 2 (N381) voor Koeling EGR, kortsluiting naar plus Umschaltventil 2 (N381) für Kühler Abgasrückführung, Kurzschluss nach Plus Switch-Over Valve 2 (N381) for EGR Cooler, Short to Plus
 P142F Exhaust gas recirculation (EGR) system 2, bank 2 – circuit malfunction
 P1439 EGR positiesensor (G212), fout in basisinstelling Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Fehler in Grundeinstellung EGR Potentiometer (G212), Error in Basic Setting)
 P1440 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), onderbroken Ventil für Abgasrückführung (N18), Unterbrechung EGR Valve (N18), Power Stage Open
 P1441 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), onderbreking of kortsluiting naar massa Ventil für Abgasrückführung (N18), Unterbrechung / Kurzschluss nach Masse EGR Valve (N18), Circuit Open / Short to Ground
 P1442 EGR positiesensor (G212), signaal te sterk Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Signal zu groß EGR Valve Position Sensor (G212), Signal too High
 P1443 EGR positiesensor (G212), signaal te zwak Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Signal zu klein EGR Valve Position Sensor (G212), Signal too Low
 P1444 EGR positiesensor (G212), onaannemelijk signaal Potentiometer für Abgasrückführung (G212), unplausibeles Signal EGR Valve Position Sensor (G212), Implausible Signal
P144A Exhaust gas recirculation (EGR) system 2, bank 1 – circuit malfunction
P144C Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor 2, bank 1 – basic setting conditions
P144D Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor 2, bank 2 – basic setting conditions
P144E Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid, bank 2 – malfunction
P144F Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid, bank 2 – open circuit
P148F Exhaust gas recirculation (EGR) cooler bypass valve 2 – malfunction
P1495 Omschakelventiel (N345) voor Koeling EGR, onderbreking / kortsluiting naar massa Umschaltventil für Kühler Abgasrückführung (N345), Unterbrechung / Kurzschluss nach Masse Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345), Open or Short to Ground
 P1496 Omschakelventiel (N345) voor Koeling EGR, onderbreking / kortsluiting naar plus Umschaltventil für Kühler Abgasrückführung (N345), Kurzschluss nach Plus Radiator exhaust gas recirculation switch-over (N345), Short to Plus

 

Voor het uitschakelen van uw EGR Klep kunt u een Offerte aanvragen op onze website.
In combinatie met Chiptuning Krijgt u altijd een Actieprijs !