EGR Uitschakelen
Laat uw EGR uitschakelen als u problemen met uw EGR klep heeft of wilt u voorkomen dat uw EGR klep defect raakt waardoor u alleen maar problemen krijgt.
Wij kunnen voor u de EGR softwarematig uitschakelen
De EGR klep is tegenwoordig standaard bij iedere moderne diesel- en benzinemotor. De uitstoot van alle moderne diesels moeten verlaagd worden waardoor deze klep is geintroduceerd op recente voertuigen, tevens worden deze kleppen meegeleverd in benzine modellen. Roetfilter (DPF) en EGR kleppen zijn voorbeeld van uitstoot verlagende Extra’s voor auto’s . Het enigste probleem is dat de EGR Klep zeer gevoelig is zeker bij een diesel waardoor deze snel defect raakt en/of verstopt raakt wegens vervuiling.
Hoe werkt een EGR Klep ?
Dankzij de EGR-klep word ervoor gezorgd dat uitlaat gassen opnieuw de cilinders in wordt gestuurd waardoor de nietverbrande uitlaatgassen alsnog worden verbrand. Dankzij de EGR klep wordt de uitlaatgas temperatuur verlaagd. Dankzij deze methode word de NOx Waarde verlaagd wat beter is voor het milieu. Dankzij deze handelingen word de EGR klep en de Complete Inlaattraject erg vervuild waardoor de EGR Defect raakt en/of verstopt raakt.
Sympthomen van een defect EGR Klep
- Minder Trekkracht en vermogen
- Hoger verbruik
- Motor loopt niet fijn en houd in en/of stottert tijdens het rijden.
- Motor management lamp brand.
Wat zijn de Nadelen van een EGR klep ?
- De EGR Klep en het inlaattraject word zwaar vervuild
- De EGR klep zorgt voor mindere prestatie van uw auto.
- Hogere Verbruik van de auto door de EGR klep.
- Motorstoringlampje kan gaan branden bij EGR storingen.
- Vermogens Verlies en Uitgeschakelde turbo door EGR Storingen
- Door een defecte egr komt u auto niet meer door de Keuring ( APK, TUV )
De Voordelen van het Uitschakelen van een EGR Klep ?
- Vervanging of Reiniging van een EGR klep is nooit meer nodig wat zeer kostbaar is
- Uw auto Krijgt verse lucht voor de verbranding van brandstof.
- Geen onderhoud meer aan de EGR Klep
- EGR en Inlaat word bijna niet vervuild
- Hogere levensduur van uw motor
- Wij Schakelen uw EGR Enkel softwarematig
- met een uitgeschakelde egr komt u auto door de Keuring ( APK, TUV )
Foutcodes die verband hebben met de EGR Klep :
P0400 | uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) (EGR), storing in systeem | Abgasrückführungssystem (AGR), Fehlfunktion | Exhaust Gas Recirculation (EGR), System Malfunction |
P0401 | uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) (EGR), doorvoer te klein | Abgasrückführungssystem (AGR), Durchsatz zu klein | Exhaust Gas Recirculation (EGR), Insufficient Flow |
P0402 | uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) (EGR), doorvoer te groot | Abgasrückführungssystem (AGR), Durchsatz zu groß | Exhaust Gas Recirculation (EGR), Excessive Flow |
P0403 | uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), Klep (N18), defect | Ventil für Abgasrückführung (N18), Fehlfunktion | Exhaust Gas Recirculation (EGR), Circuit Malfunction |
P0404 | uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), onaannemelijk signaal | Abgasrückführungssystem (AGR), Regeldifferenz | Exhaust Gas Recirculation (EGR), Circuit Implausible Signal |
P0405 | Positiesensor klep uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) A (G98), signaal te zwak | Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu klein | Exhaust Gas Recirculation (EGR) (G98), Signal too Low |
P0406 | Positiesensor klep uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) A (G98), signaal te sterk | Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu groß | Exhaust Gas Recirculation (EGR) (G98), Signal too High |
P0407 | Positiesensor klep uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) B (G212), signaal te zwak | Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Signal zu klein | EGR Potentiometer (G212), Signal too Low |
P0408 | Positiesensor klep uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) B (G212), signaal te sterk | Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Signal zu gross | EGR Potentiometer (G212), Signal too High |
P0409 | Sensor uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR) A, storing in circuit | Exhaust Gas Recirculation Sensor A, Circuit | |
P040A | Temperatuursensor ‘A’ uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), fout in circuit | Abgasrückführung Temperatursensor ‘A’, Fehler im Stromkreis | Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor ‘A’, Circuit |
P040B | Temperatuursensor ‘A’ uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), onwaarschijnlijk signaal | Abgasrückführung Temperatursensor ‘A’, unplausibeles Signal | Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor ‘A’, Circuit Implausible Signal |
P040C | Temperatuursensor ‘A’ uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), signaal te zwak | Abgasrückführung Temperatursensor ‘A’, Signal zu klein | Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor ‘A’, Signal too Low |
P040D | Temperatuursensor ‘A’ uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), signaal te sterk | Abgasrückführung Temperatursensor ‘A’, Signal zu groß | Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor ‘A’, Signal too High |
P040E | Temperatuursensor ‘A’ uitlaatgas-terugvoer-systeem (EGR), onderbreking / foutief signaal | Abgasrückführung Temperatursensor ‘A’, Unterbrechung / Fehlerhaft Signal | Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor ‘A’, Circuit Intermittent / Erratic |
P1400 | Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), fout in circuit | Ventil für Abgasrückführung (N18), elektrischer Fehler im Stromkreis | EGR Valve (N18), Circuit Electrical Malfunction |
P1401 | Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), kortsluiting met massa | Ventil für Abgasrückführung (N18), Kurzschluß nach Masse | EGR Valve (N18), Circuit Short to Ground |
P1402 | Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), kortsluiting naar plus | Ventil für Abgasrückführung (N18), Kurzschluss nach Plus | EGR Valve (N18), Circuit Short to Plus |
P1403 | EGR, regelverschil | Abgasrückführungssystem, Regeldifferenz | EGR System, Regulation Deviation |
P1404 | EGR, basisinstelling niet uitgevoerd | Abgasrückführungssystem, Grundeinstellung nicht durchgeführt | EGR Flow, Basic Setting not carried out |
P1405 | Ventil 2 (N213) voor EGR, fout in circuit | Ventil 2 (N213) für Abgasrückführung, Fehlfunktion | Sensor 2 (N213) for EGR, Malfunction |
P1406 | Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), onjuist signaal | Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), unplausibeles Signal | EGR Temp.Sensor, Implausible Signal |
P1407 | Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), signaal te zwak | Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu klein | EGR Temp.Sensor, Signal too Low |
P1408 | Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), signaal te sterk | Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu groß | EGR Temp.Sensor, Signal too High |
P1412 | Druksensor voor EGR, signaal te zwak | Drucksensor für Abgasrückführung, Signal zu klein | EGR Different.Pressure Sensor, Signal too Low |
P1413 | Druksensor voor EGR, signaal te sterk | Drucksensor für Abgasrückführung, Signal zu groß | EGR Different.Pressure Sensor, Signal too High |
P1415 | Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem, lage limiet overschreden | Ventil für Abgasrückführung (N18), Kennlinienadaption unterer Grenzwert überschritten | Exhaust gas recirculation (EGR) vacuüm regulator solenoid valve (N18), characteristic curve adaptation lower limit exceeded |
P1416 | Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem, bovenste limiet overschreden | Ventil für Abgasrückführung (N18), Kennlinienadaption oberer Grenzwert überschritten | Exhaust gas recirculation (EGR) vacuüm regulator solenoid valve (N18), characteristic curve adaptation upper limit exceeded |
P1419 | Omschakelventiel 2 (N381) voor Koeling EGR, kortsluiting naar plus | Umschaltventil 2 (N381) für Kühler Abgasrückführung, Kurzschluss nach Plus | Switch-Over Valve 2 (N381) for EGR Cooler, Short to Plus |
P142F | Exhaust gas recirculation (EGR) system 2, bank 2 – circuit malfunction |
P1439 | EGR positiesensor (G212), fout in basisinstelling | Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Fehler in Grundeinstellung | EGR Potentiometer (G212), Error in Basic Setting) |
P1440 | Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), onderbroken | Ventil für Abgasrückführung (N18), Unterbrechung | EGR Valve (N18), Power Stage Open |
P1441 | Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), onderbreking of kortsluiting naar massa | Ventil für Abgasrückführung (N18), Unterbrechung / Kurzschluss nach Masse | EGR Valve (N18), Circuit Open / Short to Ground |
P1442 | EGR positiesensor (G212), signaal te sterk | Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Signal zu groß | EGR Valve Position Sensor (G212), Signal too High |
P1443 | EGR positiesensor (G212), signaal te zwak | Potentiometer für Abgasrückführung (G212), Signal zu klein | EGR Valve Position Sensor (G212), Signal too Low |
P1444 | EGR positiesensor (G212), onaannemelijk signaal | Potentiometer für Abgasrückführung (G212), unplausibeles Signal | EGR Valve Position Sensor (G212), Implausible Signal |
P144A | Exhaust gas recirculation (EGR) system 2, bank 1 – circuit malfunction | ||
P144C | Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor 2, bank 1 – basic setting conditions | ||
P144D | Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor 2, bank 2 – basic setting conditions | ||
P144E | Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid, bank 2 – malfunction | ||
P144F | Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid, bank 2 – open circuit |
P148F | Exhaust gas recirculation (EGR) cooler bypass valve 2 – malfunction |
P1495 | Omschakelventiel (N345) voor Koeling EGR, onderbreking / kortsluiting naar massa | Umschaltventil für Kühler Abgasrückführung (N345), Unterbrechung / Kurzschluss nach Masse | Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345), Open or Short to Ground |
P1496 | Omschakelventiel (N345) voor Koeling EGR, onderbreking / kortsluiting naar plus | Umschaltventil für Kühler Abgasrückführung (N345), Kurzschluss nach Plus | Radiator exhaust gas recirculation switch-over (N345), Short to Plus |
Voor het uitschakelen van uw EGR Klep kunt u een Offerte aanvragen op onze website.
In combinatie met Chiptuning Krijgt u altijd een Actieprijs !